wtorek, 15 marca 2016

Fit przyjęcie


Niedawno miałam przyjemność zrobić fit przyjęcie. Moja koleżanka jest wegetarianką, więc musiałam zrobić do jedzenia coś bez mięsa. Wymyśliłam, że zrobię zdrowszą wersję naleśników z warzywnym farszem, a na deser podam warstwowy deser na bazie jogurtu z owocami. Myślę, że przyjęcie było udane i smaczne :)

Naleśniki

Składniki:

- szklanka mąki Lubella 3 zboża
- 1 jajko
- pół szklanki wody gazowanej -> dzięki temu naleśniki będą puszyste
- ok. pół szklanki mleka
- 1 łyżka suszonego oregano
- 1 łyżka oleju
- sól
- pieprz

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki wrzucamy do garnka, a następnie łączymy składniki za pomocą miksera. Odstawiamy ciasto na ok. 15 min. Po tym czasie sprawdzamy konsystencję, jeżeli ciasto jest za gęste, to dolewamy stopniowo wodę i miksujemy.
2. Dobrze nagrzewamy patelnię teflonową i smażymy naleśniki.

Farsz do naleśników

Składniki:

- 2 papryki
- 1 bakłażan
- 2 cukinie
- 3 pomidory
- lubczyk
- sól
- pieprz
- olej

Przygotowanie:

1. Myjemy wszystkie warzywa.
2. Bakłażan kroimy w plastry o grubości 1 cm, solimy i grillujemy.
3. Kroimy w kostkę: paprykę i cukinię.
4. Do garnka wlewamy ze 3 łyżki oleju, a następnie wrzucamy paprykę i zalewamy wodą (ok. 1 szklanki). Dusimy. Kiedy papryka trochę zmięknie, to dodajemy cukinię, dalej dusimy, od czasu do czasu mieszamy. Jeśli woda wyparuje, to dolewamy, ale nie za dużo, ponieważ pod koniec duszenia wszystkich warzyw, chcemy, aby było jak najmniej wody.
5. W drugim garnku grzejemy wodę, kiedy będzie się gotowała, to wrzucamy pomidory, na kilka sekund. Potem je wyjmujemy i zdejmujemy skórkę. Pomidory kroimy w dużą kostkę.
6. Kiedy papryka i cukinia będą miękkie, to do tego garnka wrzucamy pomidory. Dodajemy sól, pieprz i lubczyk oraz grillowany bakłażan. Dokładnie mieszamy.
7. Warzywa chwilę dusimy.

Farsz dodajemy do naleśników. Naleśniki pieczemy w piekarniku, do momentu, aż będą ciepłe.


Deser

Przepis znajdziecie w tym wpisie. Tym razem zamiast prażonych jabłek, dałam świeże i dodałam cynamon oraz owoce goji.



Naleśniki


Deser

Zapraszam na mój profil na instagramie ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz